1 Nisan 2008 Salı

26 Şubat 2008 Salı

ÇİKOLATALI RULOLAR











MUHTEŞEMMM!!
Canım ABLAM(SERAP) dan aldığım bir tarif bu.Herkesin denemesini şiddetle tavsiye ederim !Hem sunumu çok şık hemde çok leziizzz bir kurabiye biz çok sevdik.. Ablamın diğer birbirinden güzel tariflerini mutlaka görmelisiniz derim:)

Malzemeler
125gr.Margarin(küp kesilmiş)
2Yemek kaşığı pirinçunu
3/4 Su bardağı un
2Yemek kaşığı pudra şekeri
1/3Su bardağı kakao


Süslemek için
150Gr.kıyılmış beyaz çikolata
1,5Yemek kaşığı margarin(ablam kullamamış bende kullanmadım)
60Gr.Bitter siyah çikolata

Yapılışı
Margarin,pirinçunu,un,pudra şekeri,kakao,mutfak robotunda veya mixerin hamur karıştırma parçasıyla karıştırılıp bütünleştirilir.Hazırlanan hamur hafif unlanmış tezga alınıp yoğrulur.
Hamur 4parçaya ayrılır,her parça 1cm. çapında yuvarlanarak çubuklar yapılır ve bu çubuklardan 3cm. boyunda parçalar kesilir ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir önceden ısıtılmış 160dereceli fırında 10-12dk. pişirilir.Fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır.
Diğer tarafta beyaz çikolata benmari usulü eritilip ateşten alınır,Soğuyan kurabiyeler eritilmiş beyaz çikolataya yarıya kadar batırılıp süzülerek alınıp donması için bekletilir.
Siyah çikolatada benmari üsülü eritilip ruloların üzeri süslenir.
Afiyet olsun




21 Şubat 2008 Perşembe

NE SİZ SORUN NE BEN SÖYLEYİM!!!

































İŞTE GELDİM!!!
Arkadaşlarım ben düşündümde yaptığım işlerin malzemelerini ve yapılışını yazmıycam zaten niye yazıyordum ki onu da bilmiyorum !!
Bu kutunun hikayesi çok , başına gelmeyen kalmadı o nedenledir ki ''Ne siz sorun ne ben söyleyim '' başlığını attım..
Aslında bu kutuyu ben sevgililer günü için eşime hazırladım ve o gün yayınlıycaktım birsürü talihsizlikden dolayı bu güne kaldı :))
Hep maddiyata dayalı hediyeleşmelerden sıkıldığım için el emeği daha değerlidir diye düşündüm ve eşim için bu kutuyu hazırladım daha anlamlı daha duygulu bna göre siz nedersiniz?..





6 Şubat 2008 Çarşamba

CANIM ANNEM E ÖZENEREK YAPTIĞIM ÇALIŞMA

DERİ GÖRÜNÜMLÜ SANDIK


























MALZEMELER

Ahşap obje(sandık)
peçete
peçete tutkalı
kahverengi,pembe,yeşil,beyaz,sarı boya
simli kalem boya
vernik
fırça
YAPILIŞI
Objeyi kahverengine boyadım.kuruduktan sonra sandığın 4 bir yanına peçete tutkalını sürdüm ve deri görünümü vermek için peçetyi büzüştürerek gelişi güzel yapıştırdım ve daha sonra peçetenin üzerini de kahverengine boyadım.
Sandığın üstünü de çiçek desenleri çizerek süsledim .(bu tamamen size bağlı çiçek değil başka bir desende çizebilirsiniz)
Çizdiğim çiçek desenlerinin üzerine simli kalem boyla hatlar belirledim .Peçete yapıştırdığım kısımları ön plana çıkarmak için gold boyayla pat pat tekniği ile boyadım.
Tabii bu anlattığım kadar çabuk ve kolay olmadı ama canım anneme değer.SENİ SEVİYORUM Annecimm!!

4 Şubat 2008 Pazartesi

SOBELENDİİMM;)))

Sevgili arkadaşım EZGİ beni sobelemiş teşekkür ederim canım .Elimden geldiğince Şuan aklıma geldiği kadarı ile cevaplamaya çalışıcam...

1) gercekleşmesini istediğim,olmasını hayal ettiğim şeyler?
OO her insanın hayata dair o kadar çok hayali vardır ki saymakla bitmez .Hayaller silinmesi çok kolay gerçekleşmesi belkide en zor olan insanlara özgü bir duygudur. umarım herkezin hayalleri gerçek olur .bn sadece bir kaç örnek veriyimm
-İyi bir iş kadını olmak (tıpkı eskiden olduğu gbi)
-Canım oğlum Taha nın bir an önce anne diyebilmesi:)
-ablam serabımın bir an önce vatanına Türkiye ye dönüp burada yaşaması
-Tüm insanların dürüst olması ve kötülüklerden uzak olmasını (işte bu en zor u hatta imkansız):))
-Canım babamı bu kadar erken kaybetmemiş olmak,uzun yıllar ,hatta onun dede olduğunu görebilmek çok ama çok isterdim ...

2) hemen yapabileceğim halde neden beklediğimi bilmediklerim?

-Karşımda duran koşu bandında koşmak .okadar çok istediğim halde bi türlü yapmıyorum...


3) bir daha dünyaya gelsem ve seçme şansım olsa?
-bir değil bin kerede dünyaya gelsem yine aynı aileye yine aynı anne baba ve kardeşlere sahip olmak isterdim .
-belkide denizde yaşayan bir canlı olmak isterdim:))

1 Şubat 2008 Cuma

ÇİĞ KÖFTE!












Çiğ köfte bizim özel günlerde özel insanlarla bir arada olduğumuz akşamlarda muhakkak menude olan bir çeşit dir.Ben yapmıyorum bu da eşimin marifeti en son canım ablamız bizde iken eşimin ona yapmış olduğu çiğ köfte ziyafeti ni paylaşıcam sizlerle .Çok yorucu ama bnce değer ,yanında ayran lavaş salata ile muhteşem bir lezzet oluyor hadi bakalım kolları sıvayın arkadaşşlaarr...



MALZEMELER:

500gr.yağsız çiğ köftelik kıyma
3 adet Limon
750gr.ince bulgur
1 demet maydanoz
1 demet taze soğanın yeşil kısımları
1 büyük boy beyaz soğan
1baş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salça
3 yemek kaşığı dometes salça
isteğe bağlı nar ekşisi
4 adet domates
isot,pul biber,yeni bahar,karabiber,kimyon,tuz


YAPILIŞI :

Geniş bir tepsiye bulgur ,salça , robotta çektiğimiz domates ve robotta çektiğimiz beyaz soğan sarımsak eklenir yarım saat yoğrulur.daha sonra kıyma eklenir bununlada bir yarım saat kadar yoğrulur sonra kimyon eklenir tekrar yorulur baharatlar sırasıyla (pul biber en son )eklenir ve yoğrulmaya devam edilir limon nar ekşisi istenilen miktarda konulur .Son olarakda robotta çekilmiş taze soğanın yeşil kısımları ve maydonoz eklenir birazda bu şekilde yoğrulduktan sonra şekil verilir ve afiyet olsun...

26 Ocak 2008 Cumartesi

KARTOPU





















ARTIK BENDE VARIMMMM:)
Bildiğiniz gibi bloğumda sadece boyamalarımı yayınlıyordum bundan sonra tarifte yayınlamaya karar verdim ikisi bir arada olacak, ilk olarakta Ablacığım bendeyken beraber yaptığımız müthiş bir lezzet olan Kartopunu yayınlıyorum sizler için mutlka deneyin derim:)


KARTOPU
Malzemeler:
3,5 Su bardağından biraz fazla hindistan cevizi
1 Su bardağı Süt tozu
3/4 Su bardağı şeker
200ml.Krema (1 küçük kutu)
Ayrıca biraz hindistan cevizi(bulamak için)

Yapılışı:
Krema derin bir kaba alınır üzerine süt tozu,şeker eklenip karıştırılır şeker eridikten sonra hindistan cevizi ilave edilip elle yoğrulur(buzdolabında biraz bekletilirse daha iyi yuvarlanıyor) hazırlanan karışımdan elde yuvarlanarak toplar yapılır ve bu toplar katılaşması için buzdolabında 1saat kadar bekletilir.Dolaptan aldıktan sonra hindistan cevizine bulanıp servis tabağına dizilir.
Afiyet olsun..




22 Ocak 2008 Salı

SENİ ÇOK SEVİYORUUZZ !!


















Bir çoğunuzun da bildiği gbi canım ablam SERAP Türkiye ye izine gelmişti ama ne yazıkki sayılı gün çabuk geçti ve döndü...Her zaman olduğu gibi bir arada çok güzel vakit geçirdik o bnim için bir abladan çok öte onu çok ama çok seviyorum...

Benim için dünyada eşi benzeri bulunmaz bir insan, biricik prensesim ..Bu mutlu anlarımızdan bir kaç fotoğraf paylaştım sizlerle..Taha ve teyzesi o kadar mutlular dı ki birlikte görülmeye değer .Şunu bir kez daha anladım ki sevmek sevilmek dünyanın en güzel duygusu !!

3 Ocak 2008 Perşembe

SERAMİK VAZO


HERKESE MERHABA !!
Bakalım bu çalışmamı beğenecekmisiniz?

MALZEMELER
Desenli peçete,peçete tutkalı,pembe,mor,gold boya, çatlatma verniği1.etap,çatlatma verniği 2.etap,kalem boya ,sprey vernik,kireç döküntüsü görünümlüpul..

YAPILIŞI

İlk önce desenli peçetenin katlarını ayırdım peçeteler dikkat ederseniz 3 kattan mevcuttur.ilk katını yani desenli olan katı objenin uygun olan kısmına peçete tutkalı ile yapıştırdım.(gül desenleri ).daha sonra objeyi desenin içinde olan renkler e (pembe ve mor) pat pat tekniği ile boyadım yani hafif fırça darbeleri ile yapılan bir teknik.kurumaya bıraktım.kapaktaki işlem ise kireç döküntüsü görünümü veren pulları tutkalı sürdüktn sonra bolca kapağın üzerine döktüm ve onlar yapıştı.oda kuruduktn sonra aynı renkleri girerek kapak tamamlanmış oldu..
Gelelim çatlatma kısmına ,burda ise sadece objenin her tarafına çatlatma verniği1.etap ı sürüp kuruduktan sonra 2.etabı da kalın bir şekilde sürdüm ve o bje yavaş yavaş çatlak görüntüsünü almış oldu.
En son bu çatlayan yerlerin aralarına da gold boyayı fırça darbeleri ile ön plana çıkarmış oldum verniklediktn sonra tamamlanmış olduu :))